نقد و بررسی شیائومی

بازبینی تخصصی گوشی 11T شیائومی

گوشی 11T شیائومی

گوشی شیائومی 11 تی پرچمداری که به چشم نمی‌آید

کمپانی شیائومی به تازگی از دو پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو، دو عضو جدید خانواده بزرگ این ابر قدرت چینی هستند.

نسخه پایه شیائومی 11 تی توانسته اغلب ویژگی‌های شاخص نسخه پرو را حفظ کند. در ادامه این مقاله به بررسی کوتاه نسخه شیائومی 11 تی خواهیم پرداخت.

شیائومی 11 تی می‌تواند در گروه قاتلین پرچمدار قرار بگیرد هرچند از چیپست قدرتمندی برخوردار نیست اما سایر مشخصات فنی این گوشی مشابه گوشی‌های پرچمدار است، برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

شیائومی 11 تی و نسخه 11 تی پرو دارای بدنه‌ای دقیقا مشابه بوده و حتی در ابعاد نیز تفاوتی بین آن‌ها نیست. مواد به کار برده شده در بدنه هر دو نیز یکی است که یک نکته مثبت قلمداد می‌شود. جنس بدنه در هر دو گوشی از کیفیت خوبی برخوردار است. نوع رویه شیشه‌ای قاب پشتی مشخص نشده اما قاب دور دستگاه طبق گفته شیائومی فلزی بوده که روی آن لایه پلاستیکی قرار گرفته است.

صفحه نمایش اولد شیائومی 11 تی نیز توسط لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است. لبه‌های گوشی بسیار باریک و متوازن هستند و در بالای نمایشگر دوربین سلفی دیده می‌شود. لبه‌های باریک به همراه هول پانچ مرکزی باعث شده تا شیائومی 11 تی به گوشی‌های میان رده و حتی پرچمدار مارکت شباهت داشته باشد. پنل اولد به کار رفته در گوشی شیائومی 11 تی تخت بوده و در لبه‌ها اندکی خمیدگی دیده می‌شود.

گوشی 11T شیائومی
گوشی 11T شیائومی

بررسی طراحی شیائومی 11 تی

رویه شیشه‌ای قاب پشتی از همه طرف خمیده بوده و باعث شده تا دستگاه ظاهر متفاوتی به خود بگیرد. این در حالیست که مات بودن فریم نیز به کنترل هرچه بهتر گوشی کمک می‌کند. شیائومی 11 تی گوشی خوش دستی است. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی، توزیع وزن یکنواخت آن است که باعث خستگی کمتر دست می‌شود.

در نهایت اینکه شیائومی 11 تی نیز مشابه نسخه 11 تی پرو از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک IP53 برخوردار است. با این که در برابر غوطه‌ور شدن در آب نمی‌تواند از خود مقاومتی نشان دهد اما در برابر پاشش قطرات آب یا باران ملایم کاملا ایمن است.

طراحی شیائومی 11 تی
طراحی شیائومی 11 تی

بررسی سخت افزار شیائومی 11 تی

یکی از کلیدی‌ترین نقاط قوت شیائومی 11 تی پنل فوق‌العاده با کیفیت اولد آن است. نسخه‌های 11 تی و 11 تی پرو پنل‌های مشابهی دارند که دارای مشخصاتی نظیر نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز، نمونه برداری لمسی (touch sampling rate) 480 هرتز، تولید رنگ 10 بیتی، پشتیبانی از استاندارد رنگ HDR10 پلاس و حداکثر روشنایی 1000 نیت هستند.

شیائومی 11 تی همچنین دارای قابلیت Adaptive Colors (نسخه شیائومی قابلیت True Tone کمپانی اپل) است که یک مزیت به شمار می‌آید. جدای از شباهت‌های نسخه‌های پایه و پرو شیائومی 11 تی، این دو گوشی دارای یک اختلاف خیلی مهم هستند؛ نسخه پرو دارای چیپست اسنپدراگون 888 کمپانی کوالکام بوده اما در مقابل، نسخه پایه از چیپست دایمنسیتی 1200 کمپانی مدیاتک بهره‌مند است.

تراشه دایمنسیتی 1200، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما در برابر تراشه پرچمدار کمپانی کوالکام حرفی برای گفتن ندارد. شیائومی 11 تی همچنین دارای 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایت و یا 256 گیگابایت است. در حالی که هر دو نسخه شیائومی 11 تی و 11 تی پرو دارای ظرفیت باتری مشابه 5000 میلی آمپری هستند، اما تفاوت در سرعت شارژ، آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

شیائومی 11 تی دارای شارژر 67 واتی بوده که می‌تواند باتری 5000 میلی آمپری را در عرض 36 دقیقه به طور کامل شارژ کند. در طرف دیگر ماجرا نسخه پرو قرار دارد که شارژر 120 واتی آن می‌تواند زمان شارژ کامل را به 17 دقیقه برساند.

سخت افزار شیائومی 11 تی بانیکان
سخت افزار شیائومی 11 تی

دوربین شیائومی 11 تی

در نهایت در بخش دوربین شیائومی 11 تی دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب پیکسلی نونا بایر (9 پیکسل در یک پیکسل) است. این سنسور ISOCELL HM2 کمپانی سامسونگ بوده که دارای ابعاد  1/1.52  اینچی و سایز پیکسل 0.7 میکرومتری است.

لنز به کار رفته در این گوشی نیز از گشودگی دیافراگم f/1.75 برخوردار است. در حالت ترکیب پیکسلی فعال، سایز پیکسل به 2.1 میکرومتر رسیده و تصاویر با کیفیت 12 مگاپیکسلی ثبت خواهند شد. دوربین فوق عریض شیائومی 11 تی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

دوربین سوم از نوع تله ماکرو شیائومی است که این دوربین از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال دو برابری برخوردار است. گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.4 است. اما مهم‌تر از همه توانایی فوکوس این دوربین از فاصله 3 سانتی متری است. شیائومی 11 تی در بخش دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 16 مگاپیکسلی با اندازه  1/3.06 اینچی است. گشودگی لنز این دوربین نیز معادل f/2.4 است.

دوربین شیائومی 11 تی
دوربین شیائومی 11 تی

مطالب مرتبط