نقد و بررسی سامسونگ

با گلکسی A52s 5G سرعت و قدرت را یکجا تجربه کنید

تصویر شاخص A52s 5G

امروز به بررسی یکی از جدیدترین عضوهای خانواده سری گلکسی A سامسونگ یعنی گلکسی A52s 5G می‌پردازیم.

همانطور از اسم این مدل کاملا مشخص است که ادامه دهنده A52 و A52 5G است. باید توجه کنیم که این مدل نسخه 4G ندارد.

گلکسی A52s برای برتری سامسونگ در رقابت داغ میان‌رده‌ها تولید شده و اوضاع این برند را در این رقابت تنگاتنگ بهتر می‌کند. سامسونگ سعی کرده که با بهبود قدرت سخت‌افزاری در این رقابت از رقبای خود سبقت بگیرد. برای خرید گوشی کلیک کنید.

قیمت گلکسی A52s با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و نرمافزاری، بسیار مناسب است.

نمایشگر سوپر اِمولد 120 هرتزی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار طبق استاندارد IP67، تراشه اسنپدراگون G778، رم 6 یا 8 گیگا بایتی، اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی در کنار دوربین چهارگانه اصلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و طراحی مورد قبول و جوان‌ پسند باعث ایجاد میان‌رده‌ای عالی از طرف سامسونگ باشیم.

طراحی گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G از نظر ظاهری تفاوتی چندانی با 2 نسخه قبلی یعنی A52 و A52 5G ندارد و به همان اندازه گوشی زیبا و خوش‌دست است. پشت گوشی از جنس پلاستیک مات با رنگ‌های جذاب بنفش، سبز نعنایی، سفید و مشکی درست شده است.

 پنل پشت به‌شکل یک‌پارچه با ماژول دوربین طراحی شده است و حس خوبی به کاربر القا می‌کند. روی گوشی نمایشگر کاملاً تخت 6.5 اینچی  سوپر اِمولد قرار دارد.

حدود ۸۵ درصد از پنل جلو را نمایشگر اشغال کرده و می‌توان گفت حاشیه‌های نسبتاً کمی دارد. دوربین سلفی درون حفره کوچکی در بخش وسط و بالای نمایشگر قرار گرفته است. پوشش گوریلا گلس ۵ از تمامی پنل جلو  محافظت می‌کند.

طراحی A52s 5G
طراحی A52s 5G

صفحه نمایش گلکسی A52s 5G

نمایشگر ۶.۵ اینچی فوق‌العاده باکیفیت این گوشی حتی سختگیرترین کاربران را راضی خواهد کرد و دست‌ کمی از پرچم‌داران بازار ندارد. پنل سوپر اِمولد، رنگ‌ها را جذاب و دقیق نشان می‌دهد و تماشای محتوا روی این نمایشگر بسیار لذت‌بخش است.

در قسمت تنظیم نرخ نوسازی نمایشگر دو گزینه استاندارد ۶۰ هرتز و سریع ۱۲۰ هرتز در اختیار کاربر قرار دارد.متاسفانه فناوری تغییر هوشمند نرخ نوسازی هنوز در این گوشی فعال نیست.

حداکثر روشنایی نمایشگر حدود ۸۰۰ نیت است که البته با فعال کردن حالت خودکار می‌توان به آن رسید. با این سطح از روشنایی می‌توانید در هر محیطی از جمله زیر تابش مستقیم خورشید نیز به‌ راحتی با گوشی کار کنید.

صفحه نمایش A52s 5G
صفحه نمایش A52s 5G

دوربین گلکسی A52s 5G

در بخش دوربین تغییری ایجاد نشده و از 4 سنسور واید(عریض)، اولتراواید(فوق عریض)، ماکرو و عمق‌سنج استفاده شده است. البته با توجه به ارتقای پردازشگر گرافیکی و تراشه جدیدکیفیت عکس‌ها اندکی بهبود پیدا کرده است. در ادامه بیشتر با مشخصات دوربین‌های این گوشی آشنا می‌شوید.

دوربین واید گلکسی A52s 5G یکی از بهترین دوربین‌های دنیای میان‌رده‌هاست؛ سنسور 64 مگاپیکسلی در نور کافی تصاویر بسیار خوبی می‌گیرد که از نظر رنگ، جزئیات و کنتراست کاملاً قابل قبول هستند. عملکرد این لنز در محیط تاریک هم مطلوب است و عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد.

مدیریت نویز تصاویر به‌ شکل متعادل انجام می‌شود و حالت شب (نایت‌مود) می‌تواند کیفیت خروجی را تا حد زیادی بهبود بخشد. البته برنامه دوربین هنگام استفاده از حالت شب بخشی از قاب تصویر را کراپ می‌کند. ثبت عکس با نایت‌مود حدود ۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید گلکسی A52s 5G در شرایط نوری مناسب عملکرد خوبی دارد ولی پیشنهاد می‌شود فقط در شرایطی از این دوربین استفاده کنید که به ثبت منظره‌ای وسیع نیاز دارید دلیل آن هم این است که بازه دینامیکی این سنسور محدودتر از دوربین واید اصلی گوشی است. عملکرد نایت‌مود در این دوربین هم مطلوب است.

دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو گلکسی A52s 5G متاسفانه فوکس خودکار ندارد و  سنسور کوچک و دیافراگم بسته باعث می‌شود فقط در شرایط نوری ایده‌آل عکس‌های خوب بگیرد. سنسور آخر 5 مگاپیکسلی عمق است که عملکرد قابل قبولی دارد.

اما در بخش سلفی گلکسی A52s 5G بین بهترین‌های میان‌رده قرار دارد. این دوربین با رزولوشن 32 مگا پیکسلی با بازه دینامیکی گسترده، پس‌زمینه و چهره شما را با جزئیات بالا ثبت می‌کند. در محیط تاریک هم شاهد عملکرد بسیار خوب این دوربین هستیم.

در مجموع می‌توان گفت که گلکسی A52s 5G دوربین خوبی دارد و تجربه عکاسی و کیفیت دوربین‌های اصلی و سلفی بسیار مطلوب است.

دوربین A52s 5G
دوربین A52s 5G

نرم‌افزار و رابط کاربری

گلکسی A52s 5G با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه شده است. سامسونگ اعلام کرده است که پشتیبانی ۳ ساله شامل این مدل می شود بنابراین احتمالا A52s 5G اندروید ۱۴ را هم دریافت خواهد کرد.

رابط کاربری One UI 3.1 بسیار روان کار می‌کند که نشان دهنده تکامل این پوسته طی سال‌های اخیر است. تجربه کاربری One UI 3.1 بسیار رضایت بخش و ساده است.

منوی اشتراک‌گذاری که امکان اضافه کردن برنامه‌های پر کاربرد برای دسترسی سریع به آن‌ها را فراهم می‌کند از ویژگی‌های جذاب این پوسته است. قابلیت دیگر امکان حذف موقعیت مکانی و دیگر اطلاعات اضافه از عکس‌ها و فایل‌ها هنگام اشتراک‌گذاری است.

یکی از قابلیت‌های کاربردی اندروید ۱۱ که در One UI 3.1 نیز دیده می‌شود، سابقه اعلان‌هاست که به‌شکل پیش‌فرض غیرفعال است. رابط کاربری One UI 3.1 بدون شک یکی از بهترین پوسته‌های اندروید است و تجربه استفاده از آن روی نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار لذت‌بخش است.

نرم‌افزار و رابط کاربری A52s 5G
نرم‌افزار و رابط کاربری A52s 5G

سخت‌افزار

برای گلکسی A52s 5G تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸ استفاده شده است. در کنار این پردازشگر، امکان انتخاب بین ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستیم که ترکیب مناسبی برای یک میان‌رده است.

ترکیب سخت‌افزاری بالا باعث شده که گلکسی A52s 5G نسبت به دو مدل قبلی A52 و A52 5G بسیار قوی‌تر باشد. گرچه اکثر بازی‌ها با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی سازگار نیستند اما گلکسی A52s 5G توان کافی برای اجرای تمام بازی‌های دنیای اندروید را دارد.

خبر خوب این است که  گلکسی A52s 5G هنگام اجرای بازی‌ها داغ نمی‌شود. تغییر دیگر در بخش سخت‌افزار ارتقاء مودم‌های داخلی است  که موجب بهبود سرعت دانلود و آپلود بیشتر شده است.

مودم 5G این گوشی از مدل X52 به مدل X53 ارتقاء پیدا کرده است. مودم وای‌فای هم از فست‌کانکت ۶۲۰۰ به فست‌کانکت ۶۷۰۰ ارتقاء یافته است این بهبود باعث شده که  گلکسی A52s 5G از بلوتوث ۵.۲ و وای‌فای ۶ پشتیبانی ‌کند.

سخت افزار A52s 5G
سخت افزار A52s 5G

باتری و شارژ

باتری Galaxy A52s 5G یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی‌آمپر ساعتی است که برای ترکیب سخت‌افزاری این گوشی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی،  مناسب محسوب می‌شود. نتیجه تست ها نشان می‌دهد که با روشنایی ۵۰ درصد نمایشگر و وای‌فای روشن در حالت ۱۲۰ هرتزی این گوشی  حدود ۱۰ ساعت دوام می‌آورد که نتیجه قابل قبولی محسوب می‌شود.

البته از آنجا که نمایشگر این گوشی امکان تنظیم هوشمند نرخ نوسازی را ندارد و همیشه در حالت ۱۲۰ هرتزی کار می‌کند، مصرف انرژی بالایی دارد که اگر نرخ نوسازی را در حالت 60 هرتزی تنظیم کنید عمر باتری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

درون جعبه گلکسی A52s 5G شارژر ۱۵ واتی قرار دارد اما از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. نتایج با شارژر ۲۵ واتی سامسونگ  نشان می‌دهد که این گوشی طی نیم ساعت از ۵ درصد به ۶۰ درصد و طی یک ساعت تقریبا کامل شارژ خواهد شد اما با شارژر 15 واتی شارژ کامل این گوشی حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

باتری و شارژر A52s 5G
باتری و شارژر A52s 5G

جمع‌بندی

گلکسی A52s 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است. سخت‌افزار گوشی بسیار قدرتمند است و توانایی اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. طراحی زیبا و رنگ‌بندی جذابی دارد، نمایشگر سوپر اِمولد ۱۲۰ هرتزی آن تجربه‌ای در حد پرچمداران به کاربر خواهد داد. عملکرد دوربین‌های اصلی و سلفی این میان‌رده تمام نیاز شما برای عکاسی را برآورده خواهد کرد.

در کل اگر دنبال گوشی اندروید با تجربه کارایی مطلوب هستید و از علاقه‌مندان این برند کره‌ای محسوب می‌شوید و بودجه‌تان به گوشی‌های پرچم‌دار بالا رده نمی‌رسد، بهترین انتخاب شما  گلکسی A52s 5G خواهد بود.

گلکسی A52s 5G در بانیکان
گلکسی A52s 5G

مطالب مرتبط