اخبار تکنولوژی

تفاوت Active و Not Active در خرید آیفون‌ها چیست؟

گوشی آیفون

برای گوشی‌های اپل و خرید آیفون، دو نوع Active و Not Active در بازار وجود دارد.

گوشی ها در هر دو نوع کاملاً تولید شده کارخانه اپل بوده و به هیچ عنوان استفاده شده یا کارکرده نمی باشند. پس فرق بین این دو نوع چیست که گوشی های Active قیمت کمتری دارند؟

اگر گوشی آیفون هنگامی که توسط اولین شرکت واسط از کمپانی اپل خریداری می شود، مخصوص کشوری خاص خرید شود، لازم است گوشی یک بار در آن کشور روشن شود و با یک سیم کارت یک تماس ایجاد کند. در این صورت آن دستگاه برای آن کشور در سامانه شرکت اپل رجیستر یا فعال می شود و پس از آن دستگاه می تواند در هر کشور دیگری کار کند. برای مشاهده گوشی‌های آیفون در بانیکان کلیک کنید.

برخی از گوشی هایی که وارد کشور ایران می شوند، توسط شرکت های واسطی وارد شده اند که ناچار بوده اند در کشوری دیگر یک بار روشن شوند. این روشن شدن گوشی به هیچ وجه به معنی استفاده شده بودن گوشی یا کارکرده یا تعمیری بودن گوشی نیست؛ بلکه صرفاً برای ثبت شدن در سامانه اپل بوده که گوشی در کشورهای دیگر قفل نشود.

اما گوشی های Not Active نیازی به این فعالسازی نداشته اند و در هر کشوری که روشن شوند می توانند کار کنند و قفل نمی شوند. طبیعتاً این گوشی ها کاملاً پلمپ کارخانه اپل بوده اند و به هیچ عنوان در هیچ کشوری باز یا روشن یا فعال نشده اند. به همین جهت این گوشی ها دارای قیمت بالاتری می باشند.

دقت داشته باشید Not Active بودن این دستگاه ها به معنای رجیستری داخل ایران در سامانه همتا نیست و تمامی این گوشی ها، اگر از طریق شرکت های معتبر و قانونی وارد کشور شده باشند، دارای کد فعالسازی بوده و در سامانه همتا رجیستر شده اند و لازم است شما صرفاً گوشی را داخل سامانه همتا به راحتی همانند دیگر گوشی ها فعال نمایید.

مطالب مرتبط