نقد و بررسی شیائومی

مطالعه در مورد گوشی Black Shark 4S Pro شیائومی

بانیکان به رونمایی شیائومی از دو گوشی Black Shark 4S و Black Shark 4S Pro خواهد پرداخت. این دو گوشیِ هوشمندِ گیمینگ با توجه به طراحی متفاوت پنل پشتی از نظر ظاهری تغییر زیادی نسبت به نسل‌های قبلی خود کردند و حتی یک مدل ویژه از 4 اس به اسم Gundam Edition نیز تولید خواهد شد.

مدل 4 اس پرو عملکرد قدرتمندتری دارد و به چیپست اسنپ‌دراگون 888 پلاس مجهز شده است. هر دو گوشی یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی E4 با دقت فول اچ‌دی پلاس دارند. این پنل نرخ تازه‌سازی تصویر 144 هرتز و نرخ نمونه‌گیری لمس 720 هرتز نسل قبل را حفظ کرده است که ویژگی دوم پاسخ واکنش را تنها به 8.3 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد تا هنگام بازی عملکرد سریع‌تر و مزیت رقابتی بیشتر داشته باشید. مجله بانیکان به بررسی بیشتر این گوشی شیائومی خواهد پرداخت.

هر دو مدل شیائومی 4 اس و  4 اس پرو از حافظه داخلی UFS 3.1 و چیپ‌های SSD در سیستم RAID بهره می‌برند که نتیجه آن سرعت خواندن و نوشتن بالاتر در مقایسه با سایر گوشی‌های بازار است. گوشی بلک شارک 4 اس و بلک شارک 4 اس پرو شیائومی باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و سرعت شارژ 120 وات نسل‌های قبلی خود را حفظ کردند و داخل جعبه فروش همچنان شارژر مربوطه قرار دارد.

این دو گوشی روی پنل پشتی خود دوربین‌های فوق عریض 8 مگاپیکسل و حسگر‌های عمق‌سنج 2 مگاپیکسل مشترک و همچنین در جلو دوربین‌های یکسان سلفی 20 مگاپیکسل دارند. اما مدل 4 اس پرو از دوربین اصلی 64 مگاپیکسل استفاده می‌کند که دقت آن در مدل 4 اس به 48 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است.

گوشی Black Shark 4S Pro در بانیکان
بلک شارک 4 اس پرو

مشخصات دو گوشی بلک شارک 4 اس و بلک شارک 4 اس پرو

طرفداران انیمه Gundam عاشق مدل سفارشی 4 اس خواهند شد زیرا که پنل پشتی آن طراحی جذابی دارد، کلیدهای شانه‌ای به رنگ مشکی و آبی هستند، جعبه فروش رنگی بوده و داخل آن یک قاب محافظ زیبا دیده می‌شود. از سوی دیگر مدل 4 اس پرو طراحی کلی مشابهی دارد و مجهز به یک چراغ ال‌ای‌دی سبز نئونی است که نقش چراغ اعلانات را دارد، اما همچنین به‌عنوان چراغ مزاحم نشوید در طول بازی‌ها روشن می‌شود

بسته‌بندی گوشی Black Shark 4S Pro
بسته بندی بلک شارک 4اس پرو

باتری و دوربین

گوشی بلک شارک 4 اس و بلک شارک 4 اس پرو شیائومی باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و سرعت شارژ 120 وات نسل‌های قبلی خود را حفظ کردند و داخل جعبه فروش همچنان شارژر مربوطه قرار دارد. این دو گوشی روی پنل پشتی خود دوربین‌های فوق عریض 8 مگاپیکسل و حسگر‌های عمق‌سنج 2 مگاپیکسل مشترک و همچنین در جلو دوربین‌های یکسان سلفی 20 مگاپیکسل دارند.

اما مدل 4 اس پرو از دوربین اصلی 64 مگاپیکسل استفاده می‌کند که دقت آن در مدل 4 اس به 48 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. طرفداران انیمه Gundam عاشق مدل سفارشی 4 اس خواهند شد زیرا که پنل پشتی آن طراحی جذابی دارد، کلیدهای شانه‌ای به رنگ مشکی و آبی هستند، جعبه فروش رنگی بوده و داخل آن یک قاب محافظ زیبا دیده می‌شود.

از سوی دیگر مدل 4 اس پرو طراحی کلی مشابهی دارد و مجهز به یک چراغ ال‌ای‌دی سبز نئونی است که نقش چراغ اعلانات را دارد، اما همچنین به‌عنوان چراغ مزاحم نشوید در طول بازی‌ها روشن می‌شود.

باتری Black Shark 4S Pro
باتری بلک شارک 4اس پرو

دو گوشی بلک شارک 4 اس و بلک شارک 4 اس پرو به علت ماهیت گیمینگ خود از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌کنند تا بهتر بتوانند سطح بالای عملکردشان را زمان بازی به مدت طولانی حفظ کنند.

این دو گوشی از رابط کاربری JoyUI 12.9 استفاده می‌کنند که عملا فرقی با (MIUI 12.5)  بر اساس سیستم عامل اندروید 11 ندارد و صرفا چند تغییر اضافه در آن برای تجربه بازی بهتر و زیبایی ظاهری انجام شده است.

مدل استاندارد بلک شارک 4 اس به رنگ‌های مشکی و سفید  با مشخصات 8/128 گیگابایت، 12/128 گیگابایت و یا 12/256 گیگابایت وارد بازار خواهد شد.

مدل Gundam Edition هنوز برای فروش موجود نیست اما زمان ورود به بازار 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

گوشی Black Shark 4S Pro شیائومی نیز به دو رنگ مشکی و سفید در مدل های 12/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت به فروش خواهد رسید.

مطالب مرتبط