نقد و بررسی اپل

معرفی اجمالی آیفون 13

آیفون 13

یک کاهش کوچک در قسمت بریدگی، یک جهش بزرگ برای آیفون!

این بهترین توصیف برای جزئی‌ترین ارتقای آیفون 13 تا به حال است. اما حتی اگر باعث شود صاحبان آیفون 12 برای مدل جدید صف آرایی نکنند، چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​آیفون 13 همچنان یکی از قدرتمندترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمندِ در حال ساخت در بازار است. در چهار سال گذشته، اپل اندازه این بریدگی را کوچک کرد، البته نه چندان، اما سرانجام روند خلاص شدن از شر آن آغاز شده.

پیش‌بینی‌ها برای آیفون 14 در حال انجام است. این اشتباه است که در آیفون 13 فقط بر روی اندازه بریدگی بالای صفحه تمرکز کنید.

برای خرید آیفون 13 کلیک کنید.

این مدل استاندارد 13 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با Dolby Vision است، اکنون با روشنایی بالاتر و همچنین داای قدرتمندترین تراشه تلفن همراه تا به امروز Apple A15 Bionic.

دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی با کیفیت خوب، دو ماژول در پشت و یکی در جلو. اپل از یک سنسور جدید و بزرگ‌تر برای دوربین اصلی استفاده کرده و ثابت کرده‌است که این تغییر سنسور روی تمام سری 13 اجرا شده ‌است در حالی‌که در سال گذشته این قابلیت فقط در آیفون 12 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته بود.

تغییرات دیگر شامل باتری بزرگتر و چند ترفند نرم افزاری انحصاری برای دوربین مانند حالت سینمایی و سبک‌های عکاسی است. صفحه نمایش روشن‌تر، چیپست سریعتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و سنسور بهبود یافته در دوربین اصلی، البته شاید به‌روزرسانی‌ای که کاربران آیفون 12 انتظار آن را داشتند، نباشد اما برای افرادی که از آیفون‌های نسل قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، یک تغییر بزرگ است.

بزرگترین ناامیدی، از دست رفتن پشتیبانی حالت پروموشن در نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است که منحصر به مدل‌های 13 پرو و 13 پرو مکس است، و حدس می‌زنیم که مدل‌های 13 و 13 مینی برای داشتن این ویژگی باید یک یا دو سال  صبر کنند. ارتقاء فوکوس خودکار دوربین فوق عریض، نیز منحصر به سری پرو است که جالب نیست، اما این همان کاری است که اپل معمولاً انجام می‌دهد، بنابراین جای تعجب نیست.

دوربین‌های پشتی آیفون 13  مورب و بدنه کمی سنگین‌تر است. آیفون 13 در عین سادگی یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند و با دوام‌ترین و مقاوم‌ترین طراحی‌ها است.

آیفون 13 عناصر بدنه زیادی را با آیفون 12 مشترک است. در واقع، طراحی و شکل اکثراً یکسان است، با چند تفاوت جزئی اینجا و آنجا. برای شروع، آیفون 13 دارای دو دوربین پشتی است که به جای عمودی، به صورت مورب قرار گرفته اند.

آیفون جدید بدون حداقل یک رنگِ جدید وجود ندارد و برای آیفون 13 این رنگ، صورتی است که جایگزینِ رنگ سبز سرد آیفون 12 که دوست داشتنی بود، اما دیگر وجود ندارد، شده است.

صفحه نمایش و ماژول دوربین پشت
صفحه نمایش و ماژول دوربین پشت

جعبه گشایی آیفون 13

آیفون 13 چیز زیادی در جعبه ندارد زیرا اپل همه چیز را به جز کابل USB از جعبه‌های آیفون با هدف کاهش ضایعات الکترونیکی حذف کرده است؛ و امسال با حذف بسته بندی پلاستیکی بخاطر حمایت از محیط زیست سبزتر شده است و هر کجای بسته‌بندی که لازم بوده، از برچسب‌های کاغذی استفاده کرده است.

بنابراین، در داخل این جعبه نازک و سبک، فقط خود گوشی آیفون 13 و کابل یواس‌بی لایتنینگ را خواهید دید. اپل هنوز به دلایل گوناگون از جمله عدم سازگاری با لوازم جانبی آیفون و تولید ضایعات الکترونیکی هنوز برای گوشی‌های آیفون از تایپ سی استفاده نکرده؛ اما کمیسیون اتحادیه اروپا برای چنین تغییری پافشاری دارد، بنابراین شاید ما آخرین آیفون‌های دارای لایتنینگ را می‌بینیم و یا با شناخت اپل، آخرین آیفون با هر نوع پورت یواس‌بی را می‌بینیم. یک جعبه‌ی کوچک کاغذی شامل پین خروج سیم کارت و یک برچسب اپل است.

جعبه آیفون 13

مطالب مرتبط