دسته‌بندی نشده

نگاه نزدیک‌تر به شیائومی Mi 10T Pro 5G (بخش 2)

بلندگوهای می 10 تی پرو 5جی می‌توانستند بهتر باشند؛ صدای بیس مقداری کم است و صدا‌های بلند بسیار قوی و حتی کمی ترسناک می‌شوند. در هر صورت، صدا به دلیل دو برابر شدن بلندگو، بلند و استریو است. در کمال تعجب می 10 تی پرو 5جی جک هدفون وجود ندارد. شیائومی یکی از آخرین قهرمان‌هایی بود که تا همین اواخر هنوز از جک هدفون استفاده می کرد. اما یک آداپتور USB Type-C به همراه هدفون را درون جعبه وجود دارد که بعد از وصل کردن از صدای بلند و واضح هدفون‌های لذت خواهید برد. هنگامی که هدفون خود را وصل می‌کنید (یا به بلوتوث متصل می کنید) گزینه‌های اضافی “جلوه های صوتی” در تنظیمات فعال می‌شوند. از آنجا می‌توانید حداکثر میزان 

 

صدا را تغییر دهید یا اکولایزر را باز کنید و صدا را به دلخواه تنظیم کنید.

مثلا صدای بیس را بالا بردیم و نتایج حیرت انگیز بود. بیس نه تنها به طور قابل توجهی قوی تر شد بلکه صدای کلی را نیز نویزی نکرد و باعث شد صدای متوسط و فرکانس‌های بالا از نظر بلندی به صدا دربیاید. در مورد کیفیت تماس، صدای گوشی واضح است و می‌تواند بلند شود و شما به همان اندازه بلند و واضح  صدای تماس‌ها را دریافت خواهید کرد.

درگاه یو اس بی تایپ سی

نرم افزار و عملکرد

می 10 تی پرو 5جی دارای اندروید 10 با MIUI 12.0.10 است. این گوشی دارای 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اصلی غیرقابل افزایش است و از تراشه Qualcomm Snapdragon 865 با پشتیبانی 5جی استفاده می‌کند، به آن معنا که عملکرد بسیار شگفت انگیز است.

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی بسیار دلپذیر است و می‌توانیم ببینیم که به راحتیِ کاربر چقدر توجه شده است. به عنوان مثال، MIUI واقعاً اطمینان حاصل می‌کند که قبل از موافقت با پاک کردن همه داده‌های خود در تلفن هنگام بازگشت به تنظیمات کارخانه یک هشدار را دوبار بخوانید.

با طراحی صاف، سریع و زیبا، MIUI قطعاً پوسته اندرویدی مورد علاقه خیلی از کاربران است. به علاوه دارای فیلم‌برداری از صفحه، ویرایشگر فیلم و تصویر است؛ تقریباً هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید. همچنین کاربران گذشته MIUI خوشحال خواهند شد بدانند که اعلان‌ها به موقع می‌رسند و برنامه‌های مهم رسانه‌های اجتماعی در پس زمینه برای صرفه جویی در عمر باتری، در پس زمینه بسته نمی‌شوند.

لانچر سبک، سریع و قابل تنظیم است. به طور پیش فرض کشوی برنامه ندارد اما می‌توان آن را فعال کرد. گوشی به طور پیش فرض از کلیدهای ناوبری روی صفحه استفاده می کند اما می‌توانید به ناوبری اشاره‌ای اندروید 10 بروید؛ حتی یک آموزش کوچک را نشان می‎‌دهد که به شما در درک حرکات کمک می‌کند.

MIUI همچنین دارای ویژگی به اسم “برنامه‌های دوگانه” است که به شما این امکان را می‌دهد که دو نمونه از یک برنامه را با دو حساب مختلف وارد شده و اجرا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دو نمونه از اسکایپ را اجرا کنید در حالی که هر دو حساب شخصی و کاری خود وارد شده‌اید، این ویژگی برای اینستاگرام، فیسبوک و اکثر برنامه‌های دیگر نیز کار می‌کند.

اندروید 10 با MIUI 12.0.10

حسگر اثر انگشت و امنیت

برای باز کردن قفل شیائومی می 10 تی پرو 5جی خود می‌توانید از تشخیص چهره استفاده کنید که کمترین ایمنی است که اکثر تلفن‌های اندروید از آن پشتیبانی می‌کنند. اما احتمالا اگر می‌خواهید از حسگر اثر انگشت استفاده کنید در کلید پاور گوشی تعبیه شده است.

سنسور اثر انگشت فوق‌العاده سریع و دقیق است و با نرخ تازه سازی صفحه 144 هرتز، به نظر می‌رسد که قفل گوشی تقریباً در همان لحظه‌ای که سنسور را لمس می‌کنید باز شده و آماده است، این بسیار چشمگیر است!
MIUI 12 همچنین دارای یک منوی “حفاظت از حریم خصوصی” در تنظیمات است، جایی که می‌توانید به وضوح ببینید کدام برنامه‌ها اجازه دسترسی به داده‌های حساس شما را دارند، مانند گالری، موقعیت مکانی، مخاطبین، گزارشات تماس و میکروفون، که در آن منو می‌توانید چنین مجوزهایی را رد کنید.

حسگر اثر انگشت

عمر باتری

همانطور که قبلا در مجله بانیکان در مورد گوشی شیائومی می 10 تی پرو 5جی گفته شد، این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌های شیائومی دارای یک باتری قوی لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت است و به نوبه خود عمر باتری بسیار خوبی دارد. با وجود صفحه نمایش شفاف تطبیق پذیر فوق العاده 144 هرتزی، این گوشی تقریباً چهار روز برای استفاده متوسط ​​ دوام می‌آورد.

به راحتی می توان فرض کرد که حتی پرمصرف‌ترین کاربران می‌توانند دو روز فاصله بین شارژ بیندازند. با شارژر سریع 33 واتی تلفن همراه، شارژ 20٪ تا 100٪ فقط 50 دقیقه طول می‌کشد، که برای چنین باتری عظیمی بسیار مناسب است.

مزایا

  • صفحه نمایش زیبا و فوق‌العاده صاف 144 هرتزی
  • اجرای عالی
  • دوربین‌های همه کاره
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • MIUI زیبا و دارای ویژگی‌های زیاد

معایب

  • قدرت اسپیکر در فرکانس‌های میانی و پایینی کم است
  • قاب پشتی پلاستیکی است که اثر لکه‌ها و اثر انگشت‌ها باقی می‌ماند
باتری Mi10T Pro 5G

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *