نقد و بررسی سامسونگ

وارسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra (بخش 1)

بانیکان به وارسی تخصصی گوشی S21Ultra پرداخته است؛ گوشی سامسونگ گلکسی S21 Ultra قهرمان یکه‌تاز کمپانی سامسونگ است و با بهره‌گیری از قدرتمندترین فناوری‌های موجود از هر جنبه‌ای، تقریبا نهایت چیزی است که می‌توان از یک اسمارت فون اندرویدی در سال ۲۰۲۱ انتظار داشت.

سیاست سامسونگ در راستای یکپارچه‌سازی پرچمداران خود در سری گلکسی اس و حذف سری نوت، موجب شده که بهترین ها را در این گوشی ببینیم. نسخه‌ی اولترا به‌عنوان سرآمد گوشی‌های جدید سری اس، بهترین ماژول دوربین، بزرگترین صفحه ی نمایش، بیشترین مقدار رم و با ظرفیت ‌ترین باتری را نسبت به برادران کوچک‌تر خود دارد. در ادامه با مجله اینترنتی بانیکان همراه باشید.

کمپانی کره‌ای کوشیده با پیشرفت نسبت به اولترای قبلی و رفع نواقصی که اکثر آنها در بخش دوربین و صفحه نمایش بود، بهترین اسمارت فون تاکنون را عرضه کند. طراحی جدید و متفاوت  با نام (Contour Cut) ظاهر خاصی به آن بخشیده و همه شواهد نشان دهنده این است که سامسونگ نه تنها قصد دارد قدرتمندترین بلکه خاص‌ترین گوشی بازار را ارائه کند.

اس ۲۱ اولترا نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی در بخش دوربین تجربه کرده است؛ این گوشی حالا به دو لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ و ۱۰ برابر مجهز شده و با رفع کمبود‌هایی چون فوکوس خودکار در لنز فوق عریض، هر دو امر عکس‌برداری زوم و ماکرو با گوشی هوشمند را تبدیل به تجربه‌ای آسان و لذت‌بخش کرده است.

دوربین S21 Ultra
دوربین S21 Ultr

طراحی و کیفیت ساخت

پیشرفت‌های شگرف در زمینه طراحی و کم کردن حاشیه‌های نمایشگر و صد البته، نسبت تصویر ۲۰:۹ کمک کرد که مجبور نباشیم تلفنی به ابعاد یک تبلت را هر روز با خود حمل کنیم. هر چقدر که جلوتر می‌رویم، شرکت‌ها تبحر بیشتری در جا کردن صفحات بزرگ در بدنه‌های جمع‌و‌جور پیدا می‌کنند و سامسونگ به‌عنوان پیشتاز این عرصه، با گلکسی اس ۲۱ اولترا یک بار دیگر مهارت خود را نشان داده است.

گوشی سامسونگ اس 21 اولترا با ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر، نمایشگری ۶.۸ اینچی در خود جای داده که یک دهم اینچ از اس ۲۰ اولترا کوچک‌تر است.  استفاده از ناچ نقطه‌ای، کمی خمیدگی در اطراف صفحه و حاشیه‌های بسیار کم، نسبت فوق‌العاده‌ی ۸۹.۸ درصدی نمایشگر به بدنه را نتیجه داده که به عبارت دیگر، تقریبا تمام روبه‌روی گوشی یکپارچه صفحه نمایش است.

این نمایشگر تماما با لایه‌ای از گوریلا گلس Victous  پوشانده شده که حد قابل‌قبولی از محافظت را برای گوشی گران‌قیمتتان به ارمغان می‌آورد. سامسونگ بار دیگر از سنسور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره گرفته است.

نمایشگر S21 Ultra
نمایشگر S21 Ultra

نقطه تمایز کل سری اس با نسل های قبلی، طراحی متفاوت پشت بدنه و مشخصا، ماژول دوربین است. سنسورهای دوربین حالا به جای آن که ناحیه‌ای  در بالای بدنه اشغال کنند، روی یک استیج اختصاصی قرار گرفته‌اند. این همان بخشی است که سامسونگ آن را کنتور کات نامیده است.

ناحیه‌ی دوربین، برشی با لبه‌های تیز دارد که با انحنایی نرم و ملایم با فریم بالا و راست گوشی ادغام می‌شود. یکپارچگی این بخش با فریم و تفکیک بُرنده‌ی آن با بدنه‌ی پشت گوشی، این حس را منتقل می‌کند که انگار تمام بدنه با تراش دادن ظریفانه‌ی یک شمش آلومینیوم به‌دست آمده است.

چینش لنز‌های دوربین در دو ستون عمودی است که در ستون سمت چپ، لنز‌ اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و لنز تله‌فوتوی پریسکوپی قرار گرفته‌اند. ستون سمت راست به ترتیب میزبان ماژول فوکوس لیزری، فلش LED و لنز زوم 3x است. انحنای لبه‌های بدنه‌ی گلکسی اس ۲۱ اولترا خیلی زیاد نیست و این نکته در ترکیب با ناحیه‌ی برجسته‌ی دوربین باعث شده که گوشی ظاهری حجیم و بزرگ داشته باشد. جنس بدنه از شیشه‌ی مقاوم و بسیار زیبایی است که برعکس جنسش، کاملا مات است.

جسارت سامسونگ در استفاده از چنین طراحی متفاوتی در گوشی پرچمدار خود تحسین‌برانگیز است. ترکیب بدنه‌ی بسیار خوش‌ساخت و سنگین گوشی حس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن آن منتقل می‌کند.

در لبه‌ی سمت راست گوشی دکمه‌های نازک تنظیم صدا و پاور است. لبه‌ی سمت چپ یک دست است و بیشترین ازدحام در لبه‌ی پایینی قراردارد. سمت راست خروجی اسپیکر، وسط درگاه USB-Cو در سمت چپ سوراخ میکروفون و شیار دوگانه‌ی سیم کارت قرار دارند.

همچون نسل قبلی، خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست و در این سری حتی درگاه کارت حافظه‌ی Micro SD هم حذف شده است. در لبه‌ی بالایی گوشی تنها دو سوراخ میکروفون مخصوص دوربین قرار دارد.

طراحی S21 Ultra فروشگاه اینترنتی بانیکان
طراحی S21 ultra

مطالب مرتبط